Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Restoratif Yoga Nedir?
#1

Bazen her şeyi yavaşlatmanız gerekir.

Hayatınız tam hızda ilerlerken, zihniniz de öyle. Restoratif yoga, pozları daha uzun süre tutmanıza izin veren sahne araçları kullanarak stres ve endişeyi önlemek için fiziksel ve zihinsel dengenin sağlanmasına yardımcı olur ve size derin, pasif gerilmenin tüm avantajlarını verir.

Child's Pose, Legs-Up-the-Wall ve Savasana gibi pozlar en az birkaç dakika tutulmalı ve desteklerinizi desteklemek için destek, yastık, kayış, blok vb. Kullanarak 15 dakikaya kadar yerinde kalabilirsiniz. vücut tam, uzun ve rahat bir streç.

İşte bu besleyici yoga pratiğinin faydalarını açmak ve nefes almak için biraz daha fazla zaman harcamak için en iyi nedenler .

1. Tam ve Derin Uzatmalar Faydalanın
Bedeninize fayda sağlamak için “çalışmanız” gerektiğini mi düşünüyorsunuz? Aktif uygulama muhteşem, ancak yanma hissi olmadan yoğun bir arka virajda kalabileceğiniz çok uzun. Uzun, desteklenen pozlar, vücudunuzun tamamen etkileşime girmesine, yumuşatılmasına ve hassas konumlandırmanın sihrini çalıştırmasına izin verir.

2. Esnekliği Artırın
Her türlü yoga sizi daha bükülü yapmanıza yardımcı olur, ancak restoratif pozların düzenli kullanımı sizi bu nirvana'ya daha hızlı götürür.

Bununla birlikte, Restoratif yoga bir germe sınıfı değildir ve 10 seanstan sonra ayak parmaklarınıza dokunabilmek gibi bir nihai hedef yoktur. Vücudunuzun alışkanlık olarak tuttuğu gerilimi serbest bıraktığınızda ne olacağını keşfediyorsunuz.

3. Stresinizi Nerede Tuttuğunuzu Öğrenin
Restoratif pozlar, bu gerilimi nerede tuttuğunuzu fark etme fırsatı verir - bir çeşit bağlanmış ve yoğun kısımlarınıza yapışan bir boya gibi. Bu farkına vardığınızda, vücudunuzda birikmesine izin verdiğiniz stresi ve gerginliği azaltmak için günlük yaşamınızda küçük değişiklikler yapabilirsiniz.

4. Trim Yağ ve Kilo
California Üniversitesi, San Diego'dan 2013'te yapılan bir araştırma, restoratif yoganın aşırı kilolu kadınların yağları azaltmasına yardımcı olduğunu gösterdi. Çalışma, restoratif yogayı 48 hafta boyunca daha aktif bir germe rejimi ile karşılaştırdı ve yoga uygulayan kadınların daha fazla deri altı yağ kaybettiğini buldu.

Yogiler sedyelerden daha fazla kilo verdiler. Bir açıklama, restoratif yoganın, yüksek seviyeleri artan karın yağıyla bağlantılı olan kortizol seviyelerini azalttığı olabilir.

5. Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirin
Düzenli bir restoratif yoga uygulaması, bağışıklık sisteminizi geliştirmenize yardımcı olur ve etrafta uçan tüm bu soğuk algınlığı ve grip virüsleri karşısında sizi daha az mağdur yapar.

6. Sinir Sisteminizi Dengeleyin
Sinir sisteminizi devreye sokmak ve vücudunuzu yenilenme ve gençleşmeye izin veren bir duruma getirmek için onarıcı bir uygulama kullanın. Faydaları arasında organlara enerji akışının optimize edilmesi, doku yenilenmesi ve "kavga veya uçuş" yanıtının azaltılması yer alır.

7. Aklını Sessizleştir
Onarıcı yoga, aşırı uyarılmış zihniniz için sakinleştirici bir kucaklama olabilir. Yine de dikkat edin - yogi kestiriyor gibi görünebilir, ancak bir kez bunlara girdiğinizde ne kadar zor olabileceğini anlarsınız. Sabırlı ol; sadece vücudunuzun dinlenmesi zihninizin otomatik olarak susacağı anlamına gelmez.

Zamanla, nasıl durgun bir yere düşeceğinizi ve şimdiki zamanda barışçıl bir şekilde tadını çıkaracağınızı öğreneceksiniz.

8. Hastalıktan Kurtulun
Kas gerginliğinden, kırık bir kemikten, kötü bir grip nöbeti veya kronik bir hastalıktan kurtulsanız da olmasanız da hepimiz dinlenmeye ihtiyacımız var. Daha “aktif” asana uygulamadığınız için, yoganın iyileştirici güçlerinden yararlanamayacağınız anlamına gelmez.

Onarıcı yoga, enerjiniz düşük ve vücudunuz güç oluştururken pratik yapmanızı sağlar.

9. Duygusal Ağrı İyileştir
Tıpkı hastalıktan sonra fiziksel güç oluşturmanız gerektiği gibi, duygusal yaralanmaları da iyileştirmeniz gerekir. Restoratif pozlar, sevdiğiniz bir veya ilişkinin kaybını işlerken, hayatınızdaki bir değişiklikle başa çıkarken veya depresyon veya kaygı ile uğraşırken yatıştırıcı bir bakım sunar.

10. Bir Meditasyon Uygulamasına Segue
Meditasyondan faydalanmak istiyorsanız ve nasıl başlayacağınızdan veya nasıl devam edeceğinizden emin değilseniz, Restoratif yoga, tanıdık pozlar ve çoğu için alışılmadık ve sıklıkla korkutucu meditasyon pratiği arasında bir köprü sağlar.

Restoratif yoga yaparken kendinizi savunmasız, duygusal veya endişeli hissedebilirsiniz - bunların hepsi alan yarattığınız ve bıraktığınız güçlü sürecin bir parçasıdır. Göz maskesi takmak, kendinizi bir battaniyeye sarmak veya ayaklarınızı duvarda tutmak sizi topraklamaya ve sakinleştirmeye yardımcı olabilir.

Bazı pozlar kalbinize, bazıları akciğerlerinize yardımcı olur. Diğerleri tüm vücuda fayda sağlar. Düzenli olarak uygulandıklarında hepsi besleyici ve yaşam arttırıcıdır.
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi