Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Enerji Pranayama ve Meditasyon
#1

ENERJİ HAYATIMIZDA ANAHTAR. 

Bizi güçlendirir ve ne kadar iyi çalıştığımız, sahip olduğumuz enerjinin kalitesine ve kullanımına bağlıdır. Enerjinin kalitesi de buna karşılık bilinç durumuna dayanır. Bu hepimizin deneyimlediği bir şey. Bazı insanlar etrafında nasıl iyi hissettiğinizi düşünün, ancak diğerlerinde o kadar iyi değilsiniz. Ya da farklı insanlardan kaynaklanan pozitif veya negatif enerjileri nasıl algılayabileceğiniz. Zihin durumumuz, dünyaya koyduğumuz enerjinin doğasını belirler. Kısa bir süre önce, beni ölümün kapısına yakın bir hastalığa sürükledim. Etrafımdaki herkes zamanımın neredeyse bittiğini düşünüyordu. Hatta yaşam gücümün hızla kaydığını hissettim. Ama teslim olmamama, yeniden uyandırmam ve yaşama geri dönmem gereken biraz enerji kullanmaya karar verdiğim bir an vardı. O anda, bedenimi, zihnimi ve kalbimi dikkatlice uyandırmak için en ufak bir nefesimi kullandım. Vücudumu hareket ettirmek için ihtiyacım olan her şeyi aldı, sonra sonunda ayağa kalkmak ve sonra bir adım öne geçmek. Bu adım bana bir tane daha alma umudunu verdi. İlk başta her şey acıyor. Gözyaşları günlük büyümemin düzenli bir parçasıydı ve canlı sağlığa dönüyordum. 

Sağlığımı düzeltmek için geçen aylar, enerjiyi nasıl ve nerede kullandığımı, nasıl ürettiğimi, hatta harcadığımı ve onu nasıl koruyabildiğimi ve depolayabileceğimi içeren yoğun bir çalışmayı içeren günlük bir egzersizi yansıtıyordu. Açık ve açık eylemler bilinçli kararlarımdan geldi. Her şey denemeyi tercih etmemden kaynaklandı.
En büyük dersim, sahip olduğum enerjinin takdir edilmesi ve bu yaşam armağanında harcayacağım sadece belirli bir miktarın olduğunun kabulü oldu. Sonuç olarak, bunu özellikle ilişkilerimde akıllıca kullanmaya dikkat ediyorum.

Daha fazla önemsizlik yok. Boşa harcanan enerji boşa giden bir hayattır ve onu asla geri alamayacağız. Neşeli bir kalple, geriye kalan her şeye şükranlarımı sunarım. Yogada prana (enerji) merkezi öneme sahiptir. Her canlı organizma, doğası evrensel olan prana ile aşılanır. Prana akışı düşünme, hissetme ve hareket etme şeklimizi etkiler. Yoga biliminin benimsediği ilkelerden biri, enerjinin düzenlenmesinin dönüşümü sağlamak için kullanılabilmesidir. Başka bir deyişle, önce enerjinin nasıl çalıştığını anladıktan sonra enerjiyi aktif olarak yönetmek ve yönetmek için bu anlayışı uygulamaya koyarak zihinsel, duygusal ve fiziksel işlevi geliştirmek mümkündür. Prana'nın dengeli akışı yogilerin saflık bilincinin nihai gerçeği olarak gerçekleşmesine yükselmesine yardımcı olur. Bhakti Flow Yoga, Hatha Yoga ile birlikte prana akışını canlandırmayı ve serbest enerji akışına engelleri kaldırmayı amaçlamaktadır.

Prana ve Pranayama
Nefes al ve Tanrı sana yaklaşıyor. İnhalasyonu tutun ve Tanrı sizinle birlikte kalır. Nefes verin ve Tanrı'ya yaklaşın. Ekshalasyonu tutun ve Tanrı'ya teslim olun. —KRISHNAMACHARYA Nefes zihnin aynasıdır. Nefes alma şeklimiz hem hissettiğimizi hem gösterebilir hem de doğrudan etkileyebilir. İnce, düzenli nefes alma sakin bir zihin durumunu yansıtırken ağır, kaba, hızlı solunum ajite bir zihinden bahseder. Pranayama Sanskritçe prana (yaşam gücü) ve ayama (kontrol) sözcüklerinden gelir. Kelimenin tam anlamıyla tercüme edildiğinde, pranayama “nefes kontrolü” anlamına gelir, ancak uygulama bundan daha derindir. Daha çok, prana akışını saflaştırmayı, dengelemeyi ve düzenlemeyi içeren bütüncül bir yaklaşımdır. Prana ve zihin arasında bir uyum kurarak bilincin gelişmesine yardımcı olan tutarlı ve bilimsel pranayama pratiği ile enerjiden olumlu şekilde yararlanabiliriz. Eski yogiler bunu anladılar ve onlar uygulayıcıyı daha yüksek bilinç seviyelerine itmek için prana odaklanan ve yönlendiren solunum teknikleri geliştirdi. İşte Bhakti'de yaygın olarak kullanılan bazı temel pranayama teknikleri


Flow Yoga: • Kapalabhati Pranayama (Temizleyici Nefes): Pasif inhalasyonları ve kısa, güçlü ekshalasyonları içeren hızlı, güçlü bir nefes. Bu nefes stres ve olumsuz duyguları ortadan kaldırmaya yardımcı olur. Aynı zamanda iyi sindirimi ve dolaşımı teşvik eder. 
• Anuloma Viloma veya Nadi Shodhana (Alternatif Burun Deliği Solunumu): Bir burun deliğinden solunmayı ve diğerinden nefes almayı içeren kolay bir pranayama. Bu, solunum sistemini temizlemeye, konsantrasyonu ve hafızayı geliştirmeye ve öğrencileri diğer pranayamalar için hazırlamaya yardımcı olur. 
• Ujjayi Pranayama (Muzaffer Nefes): Bu bir okyanus kükreyen gibi bir ses çıkardığı için genellikle Okyanus Nefes denir. Boğazın arkası nefes alırken “mesafe içinde okyanus” sesi çıkararak daraltılır. Ujjayi konsantre olmanıza, farkındalığı artırmanıza ve iç ısı üretmenize yardımcı olabilir. Bu nefes genellikle Vinyasa Yoga uygulamaları sırasında kullanılır. Pranayama uygulaması hem zihin hem de vücudun durumunu iyileştirebilse de, dikkatli bir şekilde uygulamalısınız. Doğru yaklaşım, sertifikalı bir uzman altında eğitim almak ve her bir pranayamanın bireysel sağlık koşullarınıza uygunluğu hakkında bir doktora danışmaktır.

Kosha Kavramı
Kabaca çevrilen kosha, “kılıf” veya “katman” anlamına gelir. Yoga düşüncesine göre, beş farklı katman, bozulmamış Benliği (atman) kaplar. Vedanta felsefesinde, bu kosalar, (bozulmamış Benlikten farklı olarak) kendiliğinden oluşmazlar; yozlaşan Benliği gerçekleştirmek için, her bir koshadan brütten inceye doğru ilerlemek gerekir. Hayatta kalmak çok katmanlı bir deneyimdir. Fiziksel, serebral, duygusal ve ruhsal varoluş durumlarımızın bir ifadesidir. Her birimiz farklı yaşıyoruz, ama özünde, aynıyız, nihai gerçeğin bir uygulamasıyız. 

Bu ilahi bölümümüz maya (illüzyon perdesi) tarafından gizlenmiştir. Maya, şeyleri gerçekte olduklarından başka bir şey olarak algılamamızı sağlar. Her biri kosha, belirli bir maya türüne veya görünümüne karşılık gelir. Beş koshas şu şekildedir: Annamaya kosha Pranamaya kosha Manomaya kosha Vijnanamaya kosha Anandamaya kosha Annamaya kosha adını Sanskritçe kelimesinden alır, “gıda” anlamına gelir. Terim fiziksel varlığımızı, dokunabildiğimiz ve hissedebildiğimiz yönü ifade eder. uyanık an. Her beş kattan da en somut olanı budur. Yoga pratiği, bedeni beslemenin yanı sıra onu manevi bir perspektiften anlamayı içerir. 

Bu hem içeride hem de içeride daha iyi yaşamamıza yardımcı olur. Varlığımızın fiziksel yönünün sürekli, sürekli değişen bir varlık olduğunu fark etmeye başladığımızda, yavaş yavaş meditasyon sırasında içe doğru ilerlememizi sağlayan bir kopukluk hissi geliştiririz. Pranamaya kosha bir sonraki varlık seviyesidir. Prana, bildiğimiz gibi, nefes olarak ortaya çıkan ve vücuttan akan yaşamsal gücü ifade eder. Pranamaya kosha'yı göremiyoruz, ama nefesimizin titreşimlerinde hissedebiliyoruz. Prana'nın tüm varlığımız boyunca sorunsuz ve eşit bir şekilde akıp akmayacağı zihin, beden ve ruh arasındaki dengeye bağlıdır. Pranayama uygulaması prana'nın düzenlenmesine ve yönlendirilmesine yardımcı olur. Manomaya kosha manastan (zihin) gelir ve vücudun ve nefesin işlevini denetler. 

Fiziksel olarak, beyin, omurilik, sinirler ve duyusal fakülteler bu koshayı oluşturur ve düşüncelerimizde, hislerimizde ve yanıtlarımızda ifade bulur. Bağlanma ve sahiplenme ve diğerlerinden farklı olma duygumuzla ilişkilidir. Vijnanamaya kosha egoya ve zekâya karşılık gelir. Vijnana kelimesi “derinden veya yoğun olarak bilmek” anlamına gelir. Sadece entelektüel bilgi değil, içgörü ve içgörü gelişimini sağlayan bilgelik olarak kendini gösterir. Bu varlık düzeyi konusundaki farkındalığımız ne kadar net olursa, anlayış fakültemiz o kadar gelişti. Olayları gerçekte oldukları gibi görmeye başlıyoruz, göründükleri gibi değil. Ciddi meditasyon vijnanamaya kosha'ya girmemize yardımcı olur. 

Anandamaya kosha en içteki ve en ince katman. Bu atman'ı çevreleyen kosha. Ananda kelimesi “mutluluk” anlamına gelir. Ancak, bu duyusal haz ile ilişkili ve sıradan düzeyde deneyimlenen mutluluk değildir. Duygu, duyusal uyaranlar ve düşünceden bağımsızdır. Anandamaya kosha'nın farkındalığı, sadece birkaç dakika sürse bile toplam memnuniyet, barış ve neşe hali olarak kendini gösterir. Bu durumu derin uyku durumunda tam olarak yaşadığımız söylenir. Atanda fark ettiğimiz anandamaya kosha'nın ince kılıfını aştığımızda. Beş kosa değişebilirken, Benlik değişmez.
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi