Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Bhakti Yoga Tarihi
#1

Bhakti Flow Yoga'yı oluşturmak için bir araya gelen iki unsur olan BHAKTI YOGA VE VINYASA FLOW, hem zengin hem de renkli geçmişlere sahiptir. Aslında, tüm yoganın zengin ve renkli bir geçmişi var! Tarihsel bilgi, bu (veya herhangi bir) yoga tarzından yararlanmak veya tadını çıkarmak için gerekli olmasa da, daha önce gelenlerin anlaşılması, deneyimi daha da derinleştirebilir. Yoganın doğum yeri olan Hindistan, ruhsal derneklerin derinleştiği eski bir ülkedir. Binlerce yıl boyunca, insanları yaşamın amacını düşünmüş ve insan aklının en yüksek olasılıklarını merak etmişlerdir. 

Neden insan olarak doğduk? Nereden geldik? Hayat ne hakkında? Buradan nereye gidiyoruz? Öldükten sonra ne olur? Yoga, en saf haliyle, nihai aydınlanmaya giden bir yol sunar. Eylem ve uygulamayı vurgular: Kurtuluş kişinin kendi işinden gelir. Başka yolu yok. Bu eski uygulamanın kökleri çok geniş bir alana ulaşarak sayısız arayanın kendileri için mümkün olan en neşeli hayatı deneyimlemesine izin verir. Yoganın kendisi M.Ö. 3000 ile 1900 yılları arasında başlamış gibi görünüyor. Tam tarih önemli değil; önemli olan yoganın bilincin gelişimiyle konuşmasıdır ve bu gelişme sayesinde insanlık durumunun iyileştirilmesi gelir. Daha fazla insan yogaya doğru ve içtenlikle yaklaşırsa, işlerin nasıl daha iyi olabileceğini düşünün. Yaşamları, etkileşim kurdukları kişilerin yaşamları gibi iyileşir. Kendimize bakmaya başladığımızda kendimizi yukarı kaldırıyoruz. Kendimizi kaldırdığımızda, ailelerimizi ve dostlarımızı, iş yerlerimizi ve topluluklarımızı kaldırabiliriz. Anlama kolaylığı için, yoganın gelişimi dört döneme ayrılır: Vedik; Preclassical; Klasik; ve Postclassical, bu da modern yogaya yol açar. 

Çağlar boyunca yoga farklı şekillerde uygulanmış ve anlaşılmıştır. Aslında, pratik ve kişisel deneyime verdiği önem ile yoga aslında her uygulayıcıyı kendi yolunu bulmaya teşvik eder. Bu yüzden bugün birçok farklı yoga türü mevcuttur ve bu dogmasız yaklaşım, yogayı bu kadar çok insana nimet yapan şeyin bir parçasıdır. Vedik dönem adını Vedalardan alır. İlahiler olarak sunulan bu eski Brahman yazmaları, bilinen en eski yogi öğretileri içerir ve kişisel deneyimleri ilahi hakikatle anlatır. Bildiğimiz kadarıyla, Vedik yoga, maddi sınırlamaları aşmanın ve ruhla bağlantı kurmanın bir yolu olarak görülen ritüellerin etrafında gelişti. Yogi'nin uzun süre derin konsantre olması çok önemliydi. Bu derin konsantrasyon yoganın temel uygulamalarından biridir; zihnin en içteki boşluklarını keşfetmemizi sağlayan bir araçtır. Sunduğum sınıflarda, insanlara uygulamanın vücutla ilgili olmadığını hatırlatırım. Isı, ter ve hatta müzikle ilgili değil. Aklın her an ne yaptığıyla ilgilidir. Bir şeye yapışıyor mu? Kaçıyor mu? Ne düşündüğümüzü bile biliyor muyuz? Düşüncelerimizin farkında olmak ve gerekirse onları değiştirmek önemlidir. Upanişadlar, Preclassical yoganın ana metinleridir. İki yüzden fazla numaralar ve canlı manevi içgörülerin anlık görüntülerine benziyorlar; açık bir açıklama veya sistematik bir kavram akışı sunmazlar, daha çok yogilerin ilahi hakikat ya da nihai gerçeklik izlenimlerini sunarlar. Bu ilahi gerçeğin farklı şekillerde sunulduğunu belirtmek ilginçtir. Bu muhtemelen çeşitli manevi farkındalık seviyelerinden gerçeği deneyimleyen veya belki de sadece gerçeği kendi özel yollarıyla tanımlayan görücülerin sonucudur. Farklı açıklamaların nedeni ne olursa olsun, önemli olan Upanishad'ların ana mesajıdır: brahman'ın temel kavramları (nihai gerçeklik); atman (her bireyin ilahi bilinci); dharma (doğa kanunu); karma (sebep-sonuç yasası); samsara (doğum ve ölüm döngüsü); ve moksha (kurtuluş). Bunların her biri temel yoga kavramlarıdır, ancak hiçbiri diğerlerinden bağımsız değildir, çünkü evrendeki her şey birbirine bağlıdır. Hepimiz bir bütünün parçalarıyız. Bhakti Yoga'nın ilk yazılı sözü, bu dönemde muhtemelen M.Ö. 500 civarında olan Bhagavad Gita'da ortaya çıkıyor. Upanişad'lardan birinin bir bölümü olan Gita, brahmavidya (yoganın yüce bilimi) hakkında tanrı Krishna ve savaşçı Arjuna arasında bir diyalog şeklinde bilgi verir. Bu diyalog, en yüksek gerçeği gerçekleştirmek için özlem, cehalet ve nefretin üzerine çıkma mücadelesi olarak anlaşılabilir. 

İçimizdeki ve olmayan kötülük güçleriyle yüzleşmenin ve bu güçlerin olumlu eylemlerle üstesinden gelmenin bir yolunu gösteren, her birimizin içinde ortaya çıkan mücadelenin sembolüdür. Gita bizi en iyi güdülerle ve ego olmadan özverili eyleme teşvik ediyor. Derin meditasyon anlarında yogiler, Benliğin kişiden kişiye değişmediğini keşfettiler; daha ziyade, tüm canlılarda aynıdır. Bhagavad Gita'da Krishna, Arjuna'ya diyor ki, ben her yaratığın, Arjuna'nın kalbindeki gerçek Ben'im Ve varlıklarının başlangıcı, ortası ve sonu. —BHAGAVAD GITA (10:20) Tamamen aydınlanmış bir kişi koşulsuz şefkat gösterebilir, çünkü böyle bir varlık özlem, isteksizlik ve cehaletten uzaktır: [Bir insan olduğunda]. . . başkalarının sevinçlerine ve üzüntülerine sanki kendileriymiş gibi karşılık verir, en yüksek ruhsal birlik durumuna erişmiştir. —AGAGAVAD GITA (6:32) Gita'da Krishna dört yaklaşımı açıklar: Karma Yoga, Jnana Yoga, Raja Yoga ve Bhakti Yoga. Dört yolun da amacı aynıdır - ilahi bilinç veya ilahi Benlik doğrudan deneyimi, ancak zihin tamamen özgür ve tamamen saf olduğunda elde edilebilir. Yine de her yaklaşım farklı bir yöntemi vurgular. Karma yogi, özverili eylem yolunu seçer. Bu yoldaki gelişme, herhangi birinin sonucuna bencilce bağlılığın feragat edilmesinden gelir.

Aksiyon; kavram, kişisel kazanım veya ego tatmini düşünülmeksizin, tek başına ve özgecil bir şekilde çalışmaktır. Gerçek Karma yogi, egonun üstüne yükselmeye ve ilahi olana, tüm varlıkların iyiliği için çalışmaya çabalar. Uygulayıcının günlük çalışmaları yol haline geldiğinden, bu maddi dünyada yaşayanlar için mükemmel bir yoldur. Jnana Yoga, ayırt etme gücünü geliştirerek edinilen bilgi yogasıdır. Jnana yogi, her şeyi bir kopukluk konumundan görmek için irade ve ayrımcılık bilgeliği kullanmayı amaçlar. Raja Yoga, düşüncelerin konsantrasyonu ve doğru farkındalığı ile zihni disipline etme, meditasyon bilimidir. Hatha Yoga, Raja Yoga'dan gelir ve Vinyasa Yoga, Hatha Yoga şemsiyesi altında oturur. Bhakti Yoga, beni eve getiren yoga, Bhakti Flow Yoga dediğim uygulama için ilham kaynağı. Bhakti yogi, Tanrıyı tamamen ve koşulsuz severek, tam bir bağlılık yoluyla ilahi ile özdeşleşmeyi arzulamaktadır. Sevgi güçlü bir motivasyon kaynağıdır ve uygulayıcılara ilahi potansiyellerini gerçekleştirmeleri için ilham verebilir. Özverili bir şekilde sevdiğimizde, bu ilahi bir aşktır, Bhagavad Gita'da bhakti olarak adlandırılan aşktır. İlahi Vasfı evrenin her alanında görüyoruz ve kendimize veya başkalarına zarar veremiyoruz. 

Geleneksel Bhakti uygulamaları arasında bir sessizliğin kendine sessizce ya da bir grupta yüksek sesle tekrarlanması; kutsal metinlerden ve meditasyondan ilham almak; ve özverili hizmet eylemlerinin yanı sıra zarar vermeyen ve sağlıklı bir diyetle ilgisi olan bir yaşam tarzı. Bhakti Flow Yoga'da birlikte şarkı söylüyor ve birlikte terliyoruz ve uygulamamızın başkalarının hayatlarına nasıl iyilik ve şifa getirebileceğine odaklanıyoruz. Hatta kendimize ve gezegene bakmakla diyetimizin nasıl uyumlu olabileceğini tartışıyoruz. Tüm bu uygulamalar arasındaki evrensel bağlantı, Bhakti Flow deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Ancak unutmayın: bunların hiçbirinde dogmaya gerek yoktur. Bu uygulamayı araştırıyorsanız, bazı gelenekleri incelemenizi tavsiye ederim, ancak sonunda kendi yaratıcı ifadenizin yaşamınıza uymasına yardımcı olmaktan çekinmeyin.
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi