Konuyu Değerlendir
  • 1 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Vinyasa Yoga Nedir?
#1

Vinyasa, duruşları bir araya getirerek karakterize edilen bir yoga tarzıdır, böylece nefes alarak birinden diğerine sorunsuzca hareket edebilirsiniz. Genellikle “akış” yoga olarak anılır, bazen “ güç yoga ” ile karıştırılır .

Vinyasa sınıfları çeşitli duruşlar sunar ve hiçbir iki sınıf birbirine benzemez. Bunun tersi, her sınıfta aynı 26 duruşa sahip olan Bikram Yoga ya da her seferinde aynı sıraya sahip Ashtanga gibi “sabit formlar” olacaktır.

Vinyasa Yoga'nın değişken doğası, daha dengeli bir vücut geliştirmenin yanı sıra her gün aynı şeyi her zaman yapıyorsanız ortaya çıkabilecek tekrarlayan hareket yaralanmalarını önlemeye yardımcı olur.

Bir felsefe olarak Vinyasa, şeylerin geçici doğasını tanır. Duruşa gireriz, bir süre orada kalırız ve sonra ayrılırız.

Vinyasa veya Vinyasa-Krama, binlerce yıl önceki en eski yoga dönemi olan Vedik çağa kadar uzanırken, kutsal bir şey yapmak için bir dizi veya adım dizisine atıfta bulundu.

Vinyasa'nın hareket uygulamasının, bugün yoganın bugün nasıl uygulandığı üzerinde en büyük etkiye sahip olan T Krishnamacharya ile başladığı söyleniyor.

Bütün bunları bir araya getirin ve Vinyasa, hayatımızın her eylemini kutsal veya bizim için en önemli olana doğru hareket etme niyeti ile birleştiren nefesle başlatılan bir uygulamadır.

Vinyasa Yoga bugün dünyanın en popüler uygulamalarından biri olmasına rağmen, iyi anlaşılmamıştır.

Vinyasa Yoga Tanımı
Yogadaki birçok şeyde olduğu gibi, tanım içeriğe ve kime sorduğunuza bağlıdır. Aşağıda daha yaygın tanımlar verilmiştir.

“Sanskritçe kelime Vinyasa, varyasyon anlamına gelen vi önekinden ve ' belirtilen parametreler dahilinde ' anlamına gelen bir nyasa sonekinden geliyor .

Belirli parametreler için Patanjali Yoga Sutralarından klasik yogaya atıfta bulunur:

Kararlılık (Sthira)
Konfor (Sukha)
Pürüzsüz ve Uzun Nefes (Prayatna Sithila)


Vinyasa terimi , “ yer ” anlamına gelen nyasa'dan ve “ özel bir şekilde ” anlamına gelen vi'dan türetilmiştir. Bu, “bedenlerimizi etrafa atmadığımızı ”, ancak her andaki hareketlere bilinç getirdiğimizi gösterir.

Shiva Rea, “Vinyasa'yı orijinal Tantras'ın başlangıcından itibaren orijinal anlamında ' bilinç dizisi ' ya da yaşamın… yaşamın yaratıcı nabzından nasıl ortaya çıktığı olarak anlaşılıyor .”

Vinyasa, nasıl düşündüğümüzü ve hissettiğimizi ifade eden dış hareketlerimiz olarak tanımlanabilir .

Eş anlamlılar:  Sürekli. Sorunsuz. Birleşik. Değişiklik. Ritim. Gelişmek. Döngü. Bağlandı. Hareketi.

Vinyasa Flow Yoga'nın özellikleri
Vinyasa Yoga nefesi kullanarak bir postürü diğerine bağlar . Bu, duruşlara bağlanma veya akma olarak düşünülebilir, bu yüzden bazen “Akış Yoga” olarak adlandırılır. Bunun tersi, öğrencilerin bir duruşla meşgul oldukları, belirli bir süre boyunca keşfettikleri ve daha sonra çıkarak “duruşu bozdukları” hizalamaya dayalı bir sınıf olacaktır.
Vinyasa'da bir duruş diğerine bağlayan “ geçişler ” dir. Bunlar aradaki kısımdır. Her zaman takdir edilmeyen şey, geçişlerin kendileri duruş olarak kabul edilmesidir. Daha zarif ve bağlantılı bir şekilde hareket etmek için, geçişlerde asanada olduğu kadar beceri geliştirmeye de zaman ayırın.
Vinyasa hareket ile eş anlamlıdır . Duruşların içine ve dışına hareket etmek bariz harekettir, ancak durgunlukta bile Vinyasa kalbinizin atışı ve nefesinizin nefes alması / nefes vermesi ile temsil edilir.
Nefesle hareket et.  Nefes Vinyasa'nın hareketini başlatır, bu yüzden “nefes eşzamanlı” uygulama olarak adlandırıldığını duyarsınız.
Ujjayi Nefes kullanılan nefes tekniğidir. Burun içinden ritmik bir şekilde solunarak ve nefes vererek yapılır. Genel his rahatlama biridir.
Vinyasa uygulaması ısı üretir ve diğer postüral uygulama formlarında her zaman bulunmayan bir kardiyovasküler bileşen ekleyebilir . Aşağıdaki resim, öğrettiğim normal bir Vinyasa sınıfı sırasında giyilen bir öğrencinin kalp atış hızı monitörüne ait.
Kalp Atış Hızı Vinyasa Yoga Sınıfı


“[Vinyasa] Flow yoga, güçlü, dinamik ve uyarıcı bir şekilde ve ayrıca yumuşak, yumuşak, onarıcı bir uygulama olarak uygulanabilir.”  Ganga White

Genellikle yüksek enerjiyle eşit olarak Vinyasa'ya hızlıdan yavaşa yaklaşmanın birçok yolu vardır.  Daha yavaş seçenekleri vurgulayarak ve keşfederek esneklikle birlikte güç oluşturun . Bunu yapmak, sürdürülebilir, yaşam boyu bir uygulama yaratmanıza yardımcı olacaktır.
Vinyasa Yoga, çeşitli asana ailelerinin hepsinde tek bir seansta geçtiği için daha eksiksiz bir sınıf türüdür . Kategoriler veya sınıflar olarak da adlandırılan aileler, duruşlar, sırt kıvrımları, ön virajlar vb.Gibi duruşların ait olduğu gruplardır.
Bunu, asana kategorileri boyunca her sınıf yerine bir hafta boyunca geçen hizalama tabanlı sınıflarla karşılaştırın. Yarar, belirli bir sınıfta, tek oturum dengesi pahasına, daha büyük bir postüral anlayış derinliğidir.
Vinyasa Flow sınıflarının ayırt edici özelliği, sınıftan sınıfa sıralı değişimdir . (Dizi, iki veya daha fazla duruşun birbirine bağlandığı herhangi bir zamandır.) İki sınıf birbirine benzemez.

Bikram veya Ashtanga Yoga gibi sabit bir form sisteminde, sıra, günlük olarak neyin değiştiğini ortaya çıkarmak için aynı kalır - özellikle biz.

Değişimin tümünde değişmeyen ve kalıcı olanı görmemize yardımcı olmak için Vinyasa gibi değişken bir form sistemi mevcuttur. Bu bir niyet veya amaç, kendimizden daha büyük bir şeyle düşünme veya bağlantı kurma yolu olabilir.

Varyasyonun diğer bir önemli yönü de ilginizi çekmesidir. Birçok uygulayıcı sabit formlardan Vinyasa'ya taşındı çünkü sıkıldılar.

Vinyasa sizinle bulunduğunuz yerde buluşuyor - ki bugünün dünyasında genellikle yüksek enerji var, aynı anda milyonlarca yöne gidiyor. Sizi orada karşılıyor ve elinizle içinizde var olan bir iç huzura geri dönüyor.
“Güçlü bir Vinyasa uygulaması, işleri sakinleştirici noktaya kadar sallayabilir.”

Paslı Wells

Vinyasa Flow, yaptığımız şey üzerine psikolog Mihaly Csikszentmihalyi tarafından “Tamamen emilmiş ve yüksek derecede odaklanmış yer” olarak tanımlanan bir tür bilinç olan bir Akış Durumunu indükleyebilir . “Akış” sırasında her şey kolay ve bağlantılıdır, yoginler “ zahmetsiz çaba ” olarak adlandırılır .
            prayatna saithilya ananta samapattibhyam II: 47 Patanjali Yoga Sutraları

“Bir Asana'da mükemmellik, onu gerçekleştirmek için çaba sarf etmeden ve içerideki sonsuz varlığa ulaşıldığında elde edilir.” BKS İyengar

Csikszentmihalyi Yoga / Flow bağlantısını tanıdı ve yorum yaptı:

“Yoga ve akış arasındaki benzerlikler son derece güçlü; aslında Yoga'yı çok iyi planlanmış bir akış faaliyeti olarak düşünmek mantıklıdır. Her ikisi de konsantrasyon yoluyla neşeli ve kendini unutan bir katılım sağlamaya çalışıyor ve bu da vücudun bir disiplini ile mümkün kılıyor. ”   

Vinyasa başladığı yerde biter. Tadasana gibi bir duruşla başlıyoruz, sayısız seçenekle seyahat ediyor ve tadasana'ya geri dönüyoruz. Yine de dinler ve yakından ilgilenirsek, deneyim bizi değiştirir.
“ Hareketli bir meditasyon ” olarak kabul edilen Vinyasa, uyum ve denge, zarafet ve akışkanlık ile ilgilidir. Hareket ediyoruz ve nasıl hareket ettiğimizi ve bizi neyin hareket ettirdiğini fark ediyoruz.
Vinyasa'da birbirimizi desteklemek için birlikte hareket ediyoruz. Bu yansıma bize hepimizin birlikte olduğumuzu ve uygulamanın ve yaşamın kendimizden daha büyük olduğunu hatırlatır.
Vinyasa Yoga Nereden Geldi
Krishnamacharya, Vinyasa'nın mimarı olmakla ilişkilendirilir. “Yoga Makaranda — Yoga Nektarı” adlı kitabında bunun önemini genişletiyor. Velinimeti, maharaja veya prensin konuğu Krishnamacharya, ergen erkeklere Mysore Sarayı'nda ders verdi. Aktif gençleri sakinleştirmenin bir çok hareketten daha iyi bir yolu var.

Modern dünyanın yüksek ruhlu zihnini yatıştırmak için içgörünün de mükemmel olduğunu kim bilebilirdi?

Rishi Vamana, Vinyasa Yoga yaratma konusunda da itibar görüyor. Fikir aynı anda yoganın farklı yönlerini somutlaştırmaktı: mudra, pranayama, meditasyon, asana ve japa.

Vinyasa Krama

Vinyasa'ya ilk referans, Vedik Dönem denilen en eski yoga çağına kadar uzanıyor. Burada, Vinyasa kutsal bir şey yapmak için adım adım bir süreç olarak tanımlandı.

Patanjali Yoga Sutraları da [vinyasa] krama'dan bahsediyor:

            ksana-pratiyogi parinamaparanta-nirgrahyah kramah IV: 33

“[Zaman içindeki herhangi bir nesnenin] ilerlemesi bir [an] dizisine karşılık gelir. Değişimin son [anında] algılanabilir.

Hiçbir şey durağan değil, her an değişiyor. ”Edwin Bryant

Vinyasa Çoklu Anlamlar
Fiil: Vinyasa

Sekans:

Chaturanga Dandasana
Urdhva Mukha Svanasana
Adho Mukha Svanasana
… Yaygın olarak “vinyasa” olarak bilinir.

Vinyasa nefes senkronize hareketidir

Vinyasa, geleneksel bir şekilde bir duruşa (asana) girmek için gereken her hareketin sayısıdır .

“Ancak gerçek vinyasa veya bağlantı, asanaları uygulama niyetinizdir.”  David Life

Vinyasa Yoga ile İlgili Sorunlar ve Çözümleri

Her yoga sistemi veya yoga türünün hiçbiri mükemmel değildir. İyi bilgilendirilmiş yogin ne olduklarını bilir ve azaltmak için çalışır.

Vinyasa Yoga Neden Bu Kadar Popüler?
Herhangi bir önlemle, Vinyasa Yoga çılgınca popüler. Ortalama bir Iyengar Yoga sınıfına bakarsanız 12 öğrenci bulabilirsiniz. Bunu, 15 ila 50 veya daha fazla bir yere sahip bir Vinyasa sınıfıyla karşılaştırın. Burada neler oluyor?

1. Vinyasa'nın başlangıçta öğretmeyi öğrenmesi uzun sürmez.  İyi öğretmeyi öğrenmek zaman ve çaba gerektirir.
O Iyengar sınıfına geri dönün ve bunu yöneten öğretmenin Sertifikalı bir Iyengar Yoga Öğretmeni ile en az dört yıl sürekli eğitim alması gerekecektir . Ayrıca ya bir mentorluk yapmışlar ya da dar bir öğretmen programları listesinden mezun olmuşlar, bir mentorun tavsiyesine sahip olmuşlar ve “kentsel efsane haline gelmeye başlıyorlar” gibi titiz bir değerlendirmeyi geçmişlerdir.

Vinyasa öğretmeni iki yıllık öğretmenlik deneyimine sahip olabilir, hiçbirinin birbirine benzemediği ve nadir oldukları için mentorluğa sahip olmayan 200 saatlik bir öğretim eğitim programını tamamlamış olabilir .

Vinyasa öğretmenlerine öğretmenin bu kadar kolay olmasının nedeni de formun popülerliğine katkıda bulunuyor. Birçok Vinyasa öğretmen eğitim programında, kursiyerlere bir senaryo öğretilir - öğretmek için belirli bir sıra. Bir komut dosyası bir öğrenme aracı olabilir. Ayrıca, öğrencilerin güven verici buldukları sınıftan sınıfa çok fazla tutarlılık sağlar. Öğrenciler neler olacağını bilmek ister, çünkü başarılı olmalarını ve kendilerine güvenmelerini sağlarlar.

Ancak senaryolar hem öğrenci hem de öğretmen için koltuk değneği veya daha kötüsü olabilir. Bunların ötesine geçmek için, hem öğrenci hem de öğretmen olarak pozları bilmelisiniz.

Pozlar yoga asana'nın yapı taşlarıdır.  Bir şarkının notaları gibidirler. Senaryo tamamlanmış bir şarkıdır. O melodiyi çalmayı öğrenebilirsin, ama sadece o melodiyi. Başka bir müzik çalmak, hatta kendi müziğinizi yazmak istiyorsanız, müzik okumak yardımcı olur.

Bu yüzden en yetenekli Vinyasa öğretmenleri, Iyengar Yoga'da izler bıraktılar ve / veya farklı pozlar ve diziler üzerinde çalışmak ve çalışmak için çok fazla zaman harcadı (yıl).  Bu iş için kısayol yok.

Çünkü, Vinyasa değişken bir dizi formatı olsa da, “hiçbir şey olmaz”. Küçük değişiklikler ve seçimler büyük farklar yaratır.

2. Vinyasa yoga atletik ve aerobiktir. İnsanlar hareket etmek ve terlemek istiyorlar ve Vinyasa bunu sağlıyor.
Surya Namaskaras, Sun Selamlar, V inyasa'nın temel dizileridir ve tekrar tekrar yapılırsa kan pompalamanız için çalışırlar. Surya Namaskara A'nın üç turu ve B'nin üç turu ve büyük olasılıkla bir teri kıracaksınız. Bunu seviyoruz çünkü daha iyi bir antrenman almakla eşitliyoruz.  Bu mutlaka doğru olmasa da, sınıfın bir sonraki bölümüne geçmeye hazır olduğunuzun iyi bir göstergesi olabilir.

Güneş Selamları ısınmanın tek yolu değil, hatta en faydalısıdır - sadece en iyi bilinen.

3. Vinyasa yoga eğlencelidir.
Kendinizi hayatta eğlenirken bulursanız, insanlar size şüphe ile bakacaktır. Ama çoğumuz yogaya girdik çünkü hareket etmek çok iyi hissettirdi. Eğlenceliydi. Ve bunun kritik olduğunu iddia ediyorum çünkü eğer her zaman çalışırsa ve oyun yoksa pratik yapmayı bırakacağız.

Çok sayıda yoga metni alıntısı bize , yogadan faydalandığınız zamanlar için tekrar tekrar pratik yapmamızı söyler . Ve yogada eğlenmek hepimizin daha tutarlı bir şekilde çalışmasına izin veriyorsa, ben bir savunucuyum.

Ve işte bir sır. Bu hem Vinyasa'nın hem de yaşamın amacıdır - onun neşesi için ona katılmak.

Ashtanga ve Vinyasa Arasındaki İlişki
Akış yoga hakkında biraz araştırma yapın ve bu “Ashtanga Vinyasa ” terimiyle karşılaşın .

Bir sonraki düşünce, “İki farklı yoga tarzı olduklarını düşündüm. Vinyasa “Ashtanga Vinyasa Yoga” mı?

Karışıklıklarınıza eklemek için Ashtanga Vinyasa'nın uygulayıcıları olarak tanımlanan insanları bulacaksınız.

BKS Iyengar'ın yazarı, yönetim kurulu sertifikalı ortopedik cerrah ve öğrencisi Ray Long, “ Vinyasa Flow, vücudu diğer uygulama türleri için ısıtmak için kullanılabilir veya uygulamanın kendisini somutlaştırabilir. ”

Basitleştirelim.

T. Krishnamacharya'nın yenilikçi Vinyasa ile kredilendirildiğini hatırlayın.
K. Pattaboi Jois Vinyasa'yı öğretti, ancak Ashtanga'ya öğretmedi.
Pattaboi Jois, içinde tanıdık Surya Namaskara A & B dizileri olan Ashtanga Yoga'yı kurdu.
Bu nedenle, Vinyasa ve Ashtanga büyük olasılıkla bir geçmişi paylaşır, ancak Vinyasa Ashtanga'dan önce gelir.

Ashtanga ve Vinyasa bağımsız uygulamalardır, bu çiftler daha sonra ayrı yollara giderler. Vinyasa bir yenilik oldu.

Ashtanga Vinyasa'nın bir öğrencisi, birincil, ikincil seriler vb. Aracılığıyla Ashtanga Yoga'yı uygularken, bir Vinyasa uygulayıcısı hareket ve nefes yoluyla birbirine bağlanmış çok çeşitli diziler aracılığıyla akış yoga uygular.

Hem Ashtanga hem de Vinyasa, vücudu ısıtmak için güneş selamlarını kullanabilir, ancak ikincisi zorunlu değildir.

Vinyasa Yoga Yaparken Yaralanabilirsiniz
Evet. Ancak her türlü yogada yaralanabilir veya sabahları yataktan kalkabilirken, nasıl yaptığınız önemlidir.

Güvende kalmak için, kendinizi hareket halinde nasıl stabilize edeceğinizi bilmelisiniz .  Kendinizi birkaç dakika duruşta tutacak güce sahip olabilirsiniz, ancak poz başka bir şeye dönüştüğünde farklı bir hikaye. Bir kas hareketini bırakmalı ve yerçekimi, yük ve diğer kuvvetler tarafından zorlandığınız gibi sorunsuz bir şekilde diğerine geçmelisiniz.  Vücudunuzu etrafında dolaşmak gibi görünen kontrolsüz momentumdan kaçının . Bunun yerine, bir dans.

Ashtanga Yoga'nın birincil serisinde 60 vinyasa dizisi vardır. Bu çok fazla chaturangas, yani çok fazla tekrar ve tekrarlayan hareket yaralanmaları olasılığı. Tipik bir Vinyasa sınıfı, karşılaştırma olarak, bunun yarısından daha azına sahip olacak ve bazen hiç olmayacaktır.

“Vinyasa dizisini” yapmayı seçerseniz, ona istikrarlı ve rahat bir şekilde yaklaşın. Ayrıca değişiklik yapma seçeneğiniz de vardır.

Ashtanga ait fan aka Ünlü yoga anatomisi öğretmeni ve kendi kendini ilan Ashtanga uygulayıcı, David Keil “diyor chaturanga içine atlama sırt veya chaturanga dışına yukarı bakacak şekilde köpek koyabilirsiniz ... gerginlik , bunların yapılma şekline bağlı omuz kuşağı üzerinde ve omuz kemerini stabilize etmek için hangi güç mevcut. ”

Yoga yaralanmaları ile ilgili yaptığı anketlerin katılımcılarından harika bir alıntı listesi vermeye devam ediyor. Ankete katılanların omuz yaralanmaları öne çıkıyor ve üç ortak düşünceye dayanıyor:

Chaturanga'nın nasıl yapıldığının yanlış anlaşılması
Omuzu stabilize etmek için güç eksikliği
Çok fazla bilinçsiz tekrar
Yaralanmaları önlemeye nasıl yardımcı olursunuz?  David bu tavsiyeleri yapar.

Dengeleme sağlamak için doğru yerlerde güç
Sabır
İyi teknik
Neden Vinyasa Flow Yoga
Nefes ve hareketi duruşlar arasında akmaya bağlama pratiği, bizi bazen uygulamanın diğer formlarında eksik olan bir ifadeye davet eder. Hayatta, bağlantılı ve özgür olma deneyimi .

Bize her şeyin bağlı ve birbirine bağlı olduğunu hatırlatır.

Vinyasa'nın Daha Büyük Hikayesi
Vinyasa'da çocuğun pozundan ölüm pozuna (savasana) geçiyoruz ve tüm yaşamı deneyimliyoruz. Vinyasa, bir durumdan diğerine geçerken kendi yaşamımız için bir metafor görevi görür.

Her duruşa nasıl girdiğimiz, kaldığımız ya da ayrıldığımız kutsaldır, çünkü yaşamın her yerinde aynı şeyi nasıl yaptığımızı yansıtır .

Becerikli bir şekilde gezinmek ve hatta mattaki bu yerleri takdir etmek bize somut, pratik yollarla yardımcı olur.

Örneğin, geçişlerle temsil edilen aradaki yerler ile arkadaş olabiliriz. Bunlar yaşamın belirsiz ve bilinmeyen kısımlarıyla ilgilidir.

İstediğimiz yerde olmadığımız halde başka bir yerde olmadığımız için minnettar olduğumuz halde teklif edilen içerikten memnun olmayı öğrenebiliriz. İstediğimiz işimiz, evimiz, ilişkimiz yok, ama işimiz, yaşamak için bir yerimiz ve hayatımızdaki insanlara değer veriyoruz.

Eğer her şey birbirine bağlıysa, o zaman bu kadar çok zaman harcadığımız şeyin burada da mevcut olması gerekir .

Bu bilgelik, duruşlarımızda ve genel olarak dünyada ilerlediğimizi izleyerek ortaya çıkar. “Nasıl” hareket ettiğimiz, “ne” den daha büyük önem taşır.

Bunu kaçırmak, hareketlerimizin farkında ve bilinçsiz olmaktır. Bu bizi “hareketlerden geçme” durumuna götürüyor, ancak hiçbir şey öğrenmiyor. Sadece dönüyoruz.

Sanki bir yere gidiyormuş gibi yolculuk ediyor ve çalışıyoruz, ama sonuçta uygulama bizi başladığımız yere geri getiriyor. Umarım, dikkatimiz ve kırılganlığımız tecrübemizin bizi bilgilendirmesine izin verir.

Daha büyük ölçekte, prana veya yaşam gücü olarak tanımlanan enerjiyi hareket ettiriyoruz. Hareket etme süreci bizi canlı hissetmeye davet ediyor.

Pozdan poza akmak da her şeyin geçici doğasının altını çiziyor. Bu anı yaşayacağınız tek zaman bu. Bu hayatı yaşayacağınız tek zaman - bir elbise provası değil.

“Vinyasa Yoga'nın ana fikri, vurguyu duruştan nefese kaydırmaktır… uygulamada kalıcı olan tek şey nefesin sürekli odaklanmasıdır.” Ve nefes sürekli değişen hayatımızda kalıcı olan şey için bir metafordur - evren, sonsuz bilinç ya da en önemlisi sevgi.  Gregor Maehle

Tutmaya veya ona “bağlanmaya” çalışmak yerine, gün batımına benzer bir şekilde tadını çıkarın ve bırakın. Hayat kısa. Bu onu çok daha tatlı ve değerli kılıyor ve en önemli olana odaklanmanın bir hatırlatıcısı.
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi