Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Yogi Gibi Yemek: Ayurveda İlkelerine Dayalı Yoga Diyeti
#1

eğitimcisi ve yoga öğretmeni Scott Blossom'ın Kaliforniya'daki Berkeley'deki mutfağının içine hızlıca göz atın . Kilerde ghee ve ayçiçeği tohumu yağı ve onlarca bitki, baharat ve çay bulacaksınız. Buzdolabında lahana, havuç ve pancar demetleri. Tezgahlarda, ev yapımı reçel kavanozları, organik çiğ bal ve sıcak bir somun filizlenmiş yazıldığından ekmek. Ocakta bir pot dahl (Hint mercimek çorbası) kaynar.

Tüm bu yiyecekler, Blossom'un yogi değerlerini onurlandırırken beslenme ihtiyaçlarını karşılama arayışını yansıtır. Kendisi ve ailesi için doğru diyeti bulmadan önce Ayurveda ve geleneksel Çin tıbbı okurken 20 yıl veganlık , vejetaryenlik ve diğer diyet tarzlarını deneyerek geçirdi . 1998'de günlük yemek seçimlerinin bireysel anayasasının ihtiyaçlarını, hayatında neler olduğunu ve yılın mevsimini yansıttığı bir Ayurveda diyetine yerleşti.

"Yeme, belki bir kişinin yoga pratiği için en önemli eylemdir," diyor Blossom, "çünkü vücut dokularının beslenmesi, zihnin ve duyguların beslenmesi için bir temel oluşturur." Bunu düşünmenin bir yolu, kendinize şeker ve kafeinden başka bir şey beslerken günlerinizi uygulamaya ayırmayı hayal etmektir. Bunun nasıl bir etkisi olurdu? Vücudunuzu düzgün bir şekilde beslemeye karar verirseniz, tıpkı asana, Pranayama ve meditasyona bağlı kaldığınızda, dengeli, sakin bir zihnin gelmesinin çok daha kolay olduğunu görmek kolaydır . Ama kendinizi doğru beslemek tam olarak ne anlama geliyor? Nasıl yogi gibi yersin?


Ayrıca bkz  . Hint mutfağından düzenli rotasyona sokmak için 5 şifalı baharat

Patanjali'nin Diyeti
Kuşkusuz, yoga uygulamanızı yemek masasına uzatmak kolay bir iş değildir, çünkü Patanjali'nin Yoga Sutra ve Bhagavad Gita gibi klasik yoga metinleri bir " yoga diyetini " takip etmek için herhangi bir spesifik yiyecek listelememektedir . Yapsalar bile, binlerce yıl önce Hindistan'da reçete edilen yiyeceklerin bugün her birimiz için uygun olması pek olası değildir.

Ancak yogiler için reçete edilmiş bir menü olmasa da, yogi bir diyet var, diyor Amerikan Viniyoga Enstitüsü'nün kurucusu Gary Kraftsow . "Bunlar, berraklığı ve hafifliği artıran, vücudu hafif ve beslenen ve zihni temiz tutan bileşenlerdir." Başka bir deyişle, vücudunuza uygulama için mükemmel bir temel sunan veya uygulama ile aynı etkileri teşvik eden bir diyet, harika bir yoga diyetine neden olur.

Ayurveda geleneğinde, sattvic olarak kabul edilen gıdalar çoğu sebzeyi, ghee'yi (arıtılmış tereyağı), meyveleri, baklagilleri ve kepekli tahılları içerir. Aksine, tamasik gıdalar (soğan, et ve sarımsak gibi) ve rajasic gıdalar (kahve, acı biber ve tuz gibi) sırasıyla donukluğu veya hiperaktiviteyi artırabilir. Ancak vücudunuzu hafif ve zihninizi açık tutan bir diyetin sürdürülmesi mutlaka sadece sattvic yiyecekleri yemek anlamına gelmez. Kraftsow, sizin için en iyisi ve nihayetinde yoga uygulamanızı en iyi neyin destekleyeceğini anayasanız (Ayurveda geleneğinde vikriti olarak bilinir ) ve mevcut durumunuz ( prakriti ) hakkında bilgilendirir . "İkisinin de dikkate alınması gerekiyor," diye ekliyor.


Beslenme hakkında bu şekilde düşünürken, bir birey olarak neye ihtiyacınız varsa, başka birinin neye ihtiyacı olduğundan çok farklı olabilir. Ve hayatınızda şu anda ihtiyacınız olan şey beş yıl önce ihtiyaç duyduğunuzdan çok farklı olabilir veya bundan sonra beş yıl gerekecektir. Belki de antik bilgeler, herkesin takip etmesi için yogi bir diyet yapmamayı seçtiklerinde bilgeliğe güveniyorlardı. Tıpkı vücudunuzu matta dinlemeyi öğrendiğiniz gibi, vücudunuzu da masada dinlemelisiniz.

Vücudun temel ihtiyaçlarının ötesinde, birçok modern yoga uygulayıcısı, yoga diyetinin yoganın değerlerini ve felsefi öğretilerini dikkate alması gerektiğini önermektedir. Birçok kişi isim ahimsa onlar eyleme ilkesini koymak nasıl, onların beslenme üzerindeki etkileri düzeyinde, nonharming yoga kural olmasına rağmen seçimler-değişir. Nasıl farklı yoga stilleri aynı pozların farklı versiyonlarını öğretirse ve farklı öğretmenler Yoga Sutra'nın farklı, hatta çelişkili yorumları sunarlarsa, yogiler de yoga diyetini keşfetmede çok çeşitli olasılıkları düşünürler. Ancak kişisel yorumlar değişebilse de, yoga diyetini keşfetmenin önemli olduğuna dair bir fikir birliği vardır. “Yogiler için yiyecek seçenekleri kişisel ahlakı yansıtıyor” diyor Blossom. "Onlar bizim ruhsal gelişimimizden ayrılamazlar."

Ya da, Jivamukti Yoga kurucu ortağı David Life'ın dediği gibi, "Herkes Headstand yapamaz , ama herkes yer.

Bunu göz önünde bulundurarak, birçok tanınmış öğretmene ve kendi kendini tanımlayan yiyeceklere mevcut yiyecek seçimlerine nasıl ulaştıklarını sorduk. Farklı yoga değerleri insanlarla çeşitli şekillerde yankılantığından, herkesin yoga diyetini neyin oluşturduğu hakkında kendi fikirleri vardı. Ancak bu yogilerin hepsinin üzerinde hemfikir olduğu şey, yoga prensiplerinin kendilerini nasıl beslediklerini güçlü bir şekilde etkilediğidir.

Değerli Yemekler
21 yaşındayken Sianna Sherman , ahimsa uygulamasının bir parçası olarak vegan oldu. Yedi yıl boyunca, büyük ölçüde kepekli tahıllar, taze ve deniz sebzeleri, fındık, fasulye ve fermente gıdalardan oluşan makrobiyotik diyette iki yıl da dahil olmak üzere hayvansız bir diyet izledi. Sherman, daha fazla canlılık ve prana (yaşam gücü) vaadi için çiğ gıda diyetini deneyerek birkaç yıl daha geçirdi ; başka bir zamanda Ayurveda diyet ilkelerini izledi.

Bununla birlikte, hattın bir yerinde yılın çoğunu yolda geçiren Sherman, kendini başkalarına öğretmeye adadığı sırada vücudunu desteklemek için farklı bir yakıta ihtiyaç duyduğunu keşfetti. Enerjisini yüksek tutmak için katı diyetlerden uzaklaşması ve sezgisini dinlemesi gerektiğini buldu.

Ayrıca bakınız  Dosha için En İyi Otlar

Sherman, bu sezginin çok fazla tahıl, sebze, biraz balık ve süt yediğini söylüyor. Şimdi çoğunlukla organik, yerel, mevsimlik bütün yiyecekleri yiyor. “Dünyadaki mutfak masasına olan boşluğun daha fazla şükran ve farkındalıkla dolması için gıda kaynaklarıma yakın yemeye çalışıyorum” diyor. "Seçimlerim sadece kendime hizmet etmekle kalmıyor, aynı zamanda dünyaya ve dünyaya özgün bir şekilde hizmet etmekle de ilgili."

Forrest Yoga'nın kurucusu Ana Forrest , ahimsa'ya odaklanarak yoga diyetini keşfetmeye başladı. “Yıllarca vejetaryenlik ve şiddetsizlik felsefesine çok ilgi duydum, ancak diyet beni hasta etti” diyor. "Tahıllara alerjim var. Kilo alıyorum, beynim kapanıyor ve bağırsaklarım çalışmıyor. Ve yoga pratiğim gelişmiyor."

Vücudu farklı bir rejim için çığlık atarak Forrest, çoğunlukla et, özellikle oyun ve sebzelerden oluşan omnivor bir diyet seçti. Ancak, bunun ahimsa uygulayamayacağı anlamına gelmediğini söylüyor. "Hayvan yediğimden beri" diyor, "Elk, manda ya da geyiği yaşam gücünü ya da madenini boşa harcamamaktan onur duyuyorum. Bu gücü kendimi ve başkalarını iyileştirmek, insanlara evrimleşmek için öğretmek, ilham vermek ve yardım etmek için kullanıyorum. "Ne yiyeceğime dair etiklerim kişisel gerçeğime indi. Sağlığınızı ve düşünmenizi bozacak bir şekilde yemek ahlaksızlıktır. Ve gerçek şu ki, omnivo bir diyet benim için fizyolojik olarak işe yarıyor."


Ayurveda uygulayıcısı olan Blossom, ara sıra kırmızı eti özel anayasası için ilaç olarak görür. Yine de büyük ölçüde vejetaryen bir diyet uyguluyor: “Beni en dengeli şekilde besleyen şey bu” diyor. Ve et yediğinde, onu sadece organik ve insanca üretilen etleri seçerek büyük bir özenle kaynaklıyor.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, ahimsa'nın yorumu yoga topluluğu içinde geniş bir şekilde tartışılmaktadır. Örneğin hayat, onlarca yıldır hayvansız bir diyete adanmıştır. 1970'lerde vejetaryen oldu; 1987'den beri vegan. Yogileri veganizmi ahimsa'yı gerçekten onurlandıran tek diyet seçeneği olarak görmeye aktif olarak teşvik eden Life, “Biri acı çekmek diğerinin acıdır” diyor. "Yoga Sutra'da, kendinize veya size benzeyen insanlara zarar vermemek anlamına gelmez. Sadece zarar verme diyor."

Ayrıca bkz.  Bu Yaz Salata Tazele Oyunu

Özgürlük Gıda
Açıkçası, bedeni ve ruhu neyin beslediğine dair bu kadar çeşitli perspektiflerle, etiğinizi yansıtan ve fiziksel ihtiyaçlarınızı onurlandıran bir diyet geliştirmek zor olabilir. Sonunda çoğu yogiler uygulamanın bir kısmının yedikleriniz hakkında farkındalık geliştirmek olduğu konusunda hemfikirdir. Kendinizi sadece takip edebileceğiniz olası diyetler hakkında değil, aynı zamanda satın aldığınız yiyeceklerin kökenleri ve özellikleri hakkında da eğitmek için zaman ayırmaya değer. Kendinizi dinlemek çok önemlidir, böylece her an size ne tür yiyeceklerin en iyi şekilde hizmet edebileceğini bilirsiniz. Ancak, kendi yoga diyetinizin parametrelerini keşfederken, biraz esneklik sağlayın. “Unutmayın, yoga kendi güçlü inanç ve fikirlerinizden kurtulmak da dahil olmak üzere özgürlükle ilgilidir” diyor Kraftsow. "Yani onlara yakalanma."

Örneğin, Blossom bir keresinde bir yoga etkinliğine giderken bulabileceği tek yiyeceğin ahır soslu kızarmış enginar olduğunu hatırlıyor. "Burunlarımızı buruşturmak yerine," dua ettik. Ve derin besleyici "dedi.

Yoga diyetinizi oluşturmaya başlamak için, hangi öğretilerin sizinle en iyi yankılanacağını ve bu öğretileri nasıl eyleme geçirebileceğinizi düşünün. Ahimsa, değer sisteminizde bir odak noktasıysa, yiyecek seçimlerinizin kendinize, diğer varlıklara ve gezegene en az zarar verebileceğini keşfedin. Eğer bhakti yoga ilkelerine ilgi duyuyorsanız, her lokmayı bir teklif yapmak isteyebilirsiniz - hazırlarken yiyeceklere sessizce teşekkür edin ve yemekten önce her şeyde İlahi için bir besin olarak sunun. Ya da başkaları için merhamete odaklanıyorsanız, ihtiyacı olan arkadaşlarla taze, ev yapımı yemekler paylaşmayı vurgulamak isteyebilirsiniz. “Tüm bu faktörleri kişisel değer sisteminizle uyumlu hale getirdiğinizde,” diyor Blossom “bu yogi diyet.”
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi