Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Meditayon nasıl yapılır?
#1

Meditasyon, zindeliğin beden eğitimi için bir yaklaşım olduğu gibi zihni eğitmeye yönelik bir yaklaşımdır. Ancak birçok meditasyon tekniği var - nasıl meditasyon yapacağınızı nasıl öğreneceksiniz?

“Budist geleneğinde, 'meditasyon' kelimesi ABD'deki 'spor' gibi bir kelimeye eşdeğerdir. Wisconsin Üniversitesi sinirbilim laboratuvarı direktörü Richard J. Davidson, New York Times'a söyledi. Ve farklı meditasyon uygulamaları farklı zihinsel beceriler gerektirir.

Yeni başlayanlar için saatlerce oturmak ve hiçbir şey düşünmemek ya da “boş bir zihne” sahip olmak son derece zordur. Başlangıçta bu süreçte size yardımcı olacak yeni başlayan bir meditasyon DVD'si veya beyin algılayan bir kafa bandı gibi bazı araçlarımız var . Genel olarak, meditasyona başlamanın en kolay yolu nefes üzerine odaklanmaktır - meditasyona en yaygın yaklaşımlardan birine bir örnek: konsantrasyon.

KONSANTRASYON MEDİTASYONU
Konsantrasyon meditasyonu tek bir noktaya odaklanmayı içerir. Bu, nefesi takip etmeyi, tek bir kelimeyi veya mantrayı tekrar etmeyi, mum alevi ile bakmayı, tekrarlayan bir gong dinlemeyi veya bir mala üzerindeki boncukları saymayı gerektirebilir. Zihne odaklanmak zor olduğundan, yeni başlayanlar sadece birkaç dakika meditasyon yapabilir ve daha sonra daha uzun süre çalışabilirler.

Bu meditasyon biçiminde, zihninizi her gezdiğinizde farkındalığınızı seçilen dikkat nesnesine yeniden odaklarsınız. Rastgele düşünceler peşinde koşmak yerine, onların gitmesine izin veriyorsunuz. Bu süreç sayesinde konsantre olma yeteneğiniz gelişir.

FARKINDALIK MEDİTASYONU
Farkındalık meditasyonu, uygulayıcıyı akılda sürüklerken dolaşan düşünceleri gözlemlemeye teşvik eder. Amaç düşüncelerle ilgilenmek ya da onları yargılamak değil, basitçe ortaya çıkan her zihinsel notanın farkında olmaktır.

Dikkat meditasyonuyla, düşüncelerinizin ve duygularınızın belirli kalıplarda nasıl hareket etme eğiliminde olduğunu görebilirsiniz. Zamanla, bir deneyimi iyi veya kötü, hoş veya hoş olmayan olarak hızlı bir şekilde yargılama eğiliminin daha fazla farkına varabilirsiniz. Uygulama ile bir iç denge gelişir.

Bazı meditasyon okullarında, öğrenciler konsantrasyon ve farkındalığın bir kombinasyonunu uygularlar. Birçok disiplin, öğretmene bağlı olarak daha fazla veya daha az derecede sükunet ister.

DİĞER MEDİTASYON TEKNİKLERİ
Başka meditasyon teknikleri de vardır. Örneğin, Budist rahipler arasında günlük bir meditasyon pratiği doğrudan şefkatin yetiştirilmesine odaklanır. Bu, olumsuz olayların tasavvur edilmesini ve onları merhametle dönüştürerek olumlu bir şekilde yeniden düzenlemeyi içerir. Tai chi, qigong ve yürüme meditasyonu gibi hareketli meditasyon teknikleri de vardır .

MEDİTASYONUN FAYDALARI
Gevşeme meditasyonun amacı değilse, genellikle bir sonuçtur. 1970'lerde Harvard Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden araştırmacı olan Herbert Benson, aşkın meditasyon uygulayan insanlar üzerinde araştırma yaptıktan sonra “gevşeme yanıtı” terimini ortaya attı ve Benson'un ifadesiyle gevşeme tepkisi “zıt, istemsiz bir cevap” sempatik sinir sisteminin aktivitesinde azalmaya neden olur. ”

O zamandan beri, gevşeme yanıtı üzerine yapılan çalışmalar, sinir sistemine aşağıdaki kısa vadeli faydaları belgelemiştir:



Düşük kan basıncı
Geliştirilmiş kan dolaşımı
Düşük kalp atış hızı
Daha az terleme
Yavaş solunum hızı
Daha az endişe
Düşük kan kortizol seviyeleri
Daha fazla refah duygusu
Daha az stres
Daha derin rahatlama
Çağdaş araştırmacılar, tutarlı bir meditasyon uygulamasının uzun vadeli faydalar sağlayıp sağlamadığını araştırıyorlar ve meditatörler arasında beyin ve bağışıklık fonksiyonu üzerinde olumlu etkiler fark ediyorlar. Yine de, meditasyon amacının fayda elde etmek olmadığını tekrar etmeye değer. Bunu bir Doğu filozofu olarak söylemek gerekirse, meditasyonun amacı bir amaç değildir. Sadece mevcut olmak.

Budist felsefede, meditasyonun nihai yararı, zihnin dış koşullar veya güçlü iç duygular gibi kontrol edemediği şeylere bağlılıktan kurtulmasıdır. Özgürleşmiş ya da “aydınlanmış” uygulayıcı artık gereksiz yere deneyimlere olan arzuları ya da yapışmaları izlemez, bunun yerine sakin bir zihin ve iç uyum hissini korur.

MEDİTASYON NASIL YAPILIR: YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN BASİT MEDİTASYON
Bu meditasyon egzersizi meditasyon tekniklerine mükemmel bir giriş niteliğindedir.

Rahatça oturun veya yalan söyleyin. Hatta bir meditasyon koltuğuna  veya minderine yatırım yapmak isteyebilirsiniz .
Gözlerini kapat. Yatarken , Soğutma Göz Maskelerimizden veya Onarıcı Göz Yastıklarımızdan birini kullanmanızı öneririz  .
Nefesi kontrol etmek için çaba sarf etmeyin; sadece doğal nefes al.
Dikkatinizi nefese ve vücudun her inhalasyon ve ekshalasyonla nasıl hareket ettiğine odaklayın. Nefes alırken vücudunuzun hareketine dikkat edin. Göğsünüzü, omuzlarınızı, göğüs kafenizi ve karnınızı gözlemleyin. Hızını veya yoğunluğunu kontrol etmeden dikkatinizi nefesinize odaklayın. Zihniniz dolaşırsa, odağınızı tekrar nefesinize döndürün.
Başlamak için bu meditasyon pratiğini iki ila üç dakika koruyun ve daha uzun süre deneyin.
Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi